fantasy world
For You ♥
Monday 22 July 2013 • 08:02 • 0 comments
بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Adam..


Jika kau mencintaiku kerana kecantikanku menyejukkan setiap kali kau memandangnya,

kemudian aku bertanya saat kecantikan itu memudar ditempuh usia,

seberapa pudarkah kelak cintamu padaku ?

Jika kau mencintaiku kerana sifatku yang ceria menjadi semangat didalam hatimu,

kemudian aku bertanya bila keceriaan itu kelam dirundung duka, 

seberapa muram cintamu akan ada?

Jika kau mencintaiku kerana ramah hatiku memberi kehangatan dalam setiap sapaanmu, 

kemudian aku bertanya kiranya keramahan itu tertutup kabut prasangka,

seberapa mampu cintamu memendam wasangka? 


Jika kau mencintaiku kerana cerdasnya diriku membuatmu yakin pada keputusanmu, 

kemudian aku bertanya ketika kecerdasan itu berangsur hilang, 

seberapa bijak cintamu tuk tetap mengharapkanku? 


Jika kau mencintaiku kerana kemandirian yang kumiliki menyematkan rasa bangga, 

kemudian aku bertanya bila aku pula memerlukan pertolongan,

seberapa kerap pertolonganmu dihulurkan padaku? 

Jika kau mencintaiku kerana rasa manjaku dengan ibu bapaku,

kemudian aku bertanya kiranya manjaku tiba-tiba hilang,

seberapa hebat cintamu tuk tetap bersamaku? 


Jika kau mencintaiku kerana sikap tegarku menambat rasa kagum pada kukuhnya pertahananmu 

kemudian aku bertanya andai ketegaran itu rapuh diterpa badai,

seberapa kuat cintamu bertahan untukku?


Jika kau mencintaiku kerana pengertian yang kuberikan menumbuhkan ketenangan padamu,

kemudian aku bertanya kelak pengertian itu tertelan oleh ego sesaat, 

seberapa kau mampu mengerti cinta ini?


Jika kau mencintaiku kerana kesabaranku menambahkan rasa cinta dalam mengenaliku, 

kemudian aku bertanya andai kesabaran itu mencapai batas membendung kesalahanku, 

seberapa besar cintamu mampu memaafkan aku? 


Jika kau mencintaiku kerana keteguhan imanku bagai sinar yang benderang mengantarkan cahaya, 

kemudian aku bertanya kala iman itu jatuh menurun, 

seberapa berkurang akhirnya cintamu padaku?


Jika kau mencintaiku kerana kau memilih aku sebagai cinta yang akan kau pegang sepanjang hayat, 

kemudian aku bertanya andai hati ini tergoncang, 

seberapa mantap cintamu ini tuk tetap setia? 


Andai sejuta alasan tak cukup untuk membuat cinta ini tetap bersama diriku 

maka biar kupinta satu alasan tuk menjaga cinta ini. 

Aku ingin kau mencintaiku kerana ALLAH, kerana Dia akan selalu ada tuk menjaganya,

maka dengan itu, cintaku akan tetap utuh dan setia hingga kelak, 

ku tak mampu lagi mencintaimu kerana cintaku berpulang pada-Nya.

Untuk engkau yang aku harap menjadi qawwamku, 

kata yang ingin kuucap, kupegang dan kupertahankan,

setelah walimatul ursy’ Aku ingin kau mencintaiku kerana ALLAH, 

dengan segala kekurangan dan kelemahanku.
dan menerima seadanya aku.
 •Menyayangi mu kerana Allah   • 



PASTFUTURE
Owner

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته & Selamat Datang :)

Assalammualaikum & Hai.Thanks for Singgah :) Jangan lupa Follow :)  si comel singgah sini ?

ISLAM AGAMAKU ♥ ALLAH TUHANKU ♥ MUHAMMAD NABIKU ♥