fantasy world
❤ Cinta Halal ❤
Saturday 15 June 2013 • 08:57 • 0 comments

● بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ●

  Setiap insan impikan cinta dan kasih sayang yang halal lagi diredhaiNya...
tadi bersama rakan membicarakan tentang ini, di mana mereka dilamar oleh lelaki yang beriman dan beragama sebagai bidadari hidup. Namun mereka menolak atas alasan tertentu. Setiap yang terjadi atas kehendakNya, mungkin belum masa lagi si gadis untuk berumah tangga walau dilamar oleh beberapa lelaki yang beragama. Untungkan mereka dilamar oleh lelaki soleh walau gadis tersebut tidak menerima.
  Berbeza manusia masa kini hanya bersuka ria tanpa ada tujuan yang pasti dalam perhubungan antara lelaki dan perempuan. Dimana mereka lebih mengutamakan benda yang tiada makna dan merugikan. Seandainya mereka bernikah pastinya redha Allah atas mereka serta halal lagi hubungan itu berbanding mereka yang tiada halal baginya.

  Walau insan yang beragama dan soleh lagi solehah pun andai bermain cinta tanpa tujuan tiada makna melainkan merugikan semua perkara. Mana kita tahu andai nikah awal mampu mengutuhkan lagi perasaan serta hati dan bertambah rezeki seiring keyakinan dengannya. Semua itu milik Ilahi, kita yang merancang dan usaha. 
Andai dirasakan sia-sia usahlah mengambil risiko,
andai hanya di mulut bukan di hati usahlah terus melangkah,
andai hilang nilai diri usahlah membinanya
mana yang sebenarnya kita mahu???

~ku inginkan cinta halal yang setiap bersamanya mendapat berkat dan redhaNya, sesaat seiring dengannya peroleh pahala dan yang pasti kebahagiaan akan datang dengan restunya...

Aku hanya inginkan Cinta yang Halal...


Labels: , ,



PASTFUTURE
Owner

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته & Selamat Datang :)

Assalammualaikum & Hai.Thanks for Singgah :) Jangan lupa Follow :)  si comel singgah sini ?

ISLAM AGAMAKU ♥ ALLAH TUHANKU ♥ MUHAMMAD NABIKU ♥