fantasy world
Buat Bakal Zauj ♥
Wednesday 6 February 2013 • 06:32 • 0 comments
● بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ●

Dear bakal Zauj....
Apa kabarnya imamku hari ini?
Sudahkah harimu ini diawali dengan syukur...
Kerana dapat menatap kembali fananya hidup ini...
Sudahkah air wudhu menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang saat ini tengah aku genggam??

Wahai bakal Zauj....
Tahukah kamu betapa Allah sangat mencintaku dengan dahsyatnya?
Disini aku ditempa untuk menjadi dewasa,
Supaya aku lebih bijak memelihara sebuah kehidupan & siap mendampingimu kelak....
Meskipun, kekadang ku keluh & hampir putus asa,
Tapi sekarang aku dapat rasakan diri ku ini akan menjadi lebih baik...

Kadang-kadang aku tertanya-tanya kenapa Allah selalu mengujiku hati & perasaanku...
Tapi sekarang aku tahu apa jawapannya...
Allah tahu dimana tempat yang paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingat-Nya...Kembali mencintai-Nya...
Ujian demi Ujian Allah berikan, Insya'Allah aku akan terus kuatkan semangat. Sehingga suatu hari nanti kita bertemu...

Bakal Zauj...
Entah, dimana dirimu berada sekarang. Tapi aku tahu Allah juga mencintaimu sebagaimana Allah mencintaiku...
Aku yakin Dia sekarang melatihmu untuk menjadi Mujahid yang Hebat...
Apa yang ku harapkan darimu adalah kesalihan...Kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku, hanya kesia-siaan yang akan kau dapat...

Sekarang, aku mash lagi bertatih dalam menuntut ilmu...Tapi berbekalkan ilmu yang aku ada saat ini...Aku berharap dapat menjadi Isteri yang mendapat keredhaan dari Allah dan dari Bakal Zauj-ku...

Wahai bakal Zauj...
Saat aku masih belum menjadi asuhan ayah dan ibuku,
Tidak lain Doaku agar menjadi anak yang solehah...agar dapat menjadi tabung untuk kedua ibubapaku di akhirat kelak...
Andai uatu hari nanti, aku benar-benar menjadi isterimu,aku berharap agar dapat menjadi pendampingmu yang solehah agar di syurga kelak cukup buat aku menjadi bidadari mu dan mendampingi dirimu yang soleh...

Aku seorang wanita yang tahap cemburunya Tinggi...tapi kau lebihkanlah cintai Allah dan Rasulullah daripada aku,aku rela...
Aku harap begitu pula dengan dirimu.
Aku amat yakin kaulah yang aku perlu...Meskipun nanti kau bukanlah orang yang kuharapkan...

~Bakal Zauj...
ketika kita lahir generasi  penerusan dakwah islam dari pernikahan kita,
Bantulah diriku ini untuk mendidik dan mengasuh mereka dengan harta yang halal,
bersama ilmu yang bermanfaat, terutama sekali untuk merapatkan diri ini untuk taat kepada Allah Taala...

Bunga akan mekar indah pada waktunya ia mekar menghiasi taman...Maka kini aku bersiapkan diri ini sebaik-baiknya untuk menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku...

 Kini aku sedang belajar untuk menjadi terbaik...
Meskipun bukan umat yang terbaik, tapi setidaknya bakal menjadi yang terbaik disisimu kelak.

Bakal Zauj...
Inilah sekilas harapan yang kuukirkan dalam rangkaian kataku.
Seperti kata orang,tidak semuanya yang dirasakan dapat diungkapkan dengan sebuah kata-kata.
Itulah yang bakal kuhadapi nanti. Bila saat kita bersama...maka disitulah kau bakal mengenali dan memahami diriku, begitu juga diriku~

Bersabarlah wahai bakal Zauj..
Doaku selalu, agar Allah mempermudahkan jalanmu untuk menjemputku sebagai Bidadarimu...
Moga Allah menjagamu, agar tidak tersentuh pada yang Mahrammu...
Meskipun hanya dihujung kuku..

Sehingga Disini sahaja warkahku ini
Salam cintaku untukmu...
Assalammualaikum...





PASTFUTURE
Owner

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته & Selamat Datang :)

Assalammualaikum & Hai.Thanks for Singgah :) Jangan lupa Follow :)  si comel singgah sini ?

ISLAM AGAMAKU ♥ ALLAH TUHANKU ♥ MUHAMMAD NABIKU ♥